A sikeres online jelenlét egyik alapja a közösségi háló. A hírlevelek, a Facebook, a Pinterest, vagy éppen a Twitter mind olyan közösségi terek, ahol tömegeket szólíthatunk meg. Köztudott, hogy egy jó social media kampány, egy nyereményjáték igen hatásos módja a brandépítésnek és az ügyfélszerzésnek.
A jó szlogen és a jól felépített marketingterv azonban nemcsak nyereséget, de akár több százezres kárt is vonhat maga után.
A sorsolással egybekötött nyereményjátéknak igen komoly jogi feltételei vannak. Éppen ezért, ha nem vagyunk tisztában a törvényi előírásokkal, akkor bizony nagy galibát okozhat egy ad hoc jellegű nyereményjáték.
TUDTA?
A promóciós céllal szervezett nyereményjáték nem bejelentés köteles, ugyanakkor a NAV bármikor felléphet és ellenőrizhet. Az adóhivatal ilyenkor kivizsgálhatja, hogy a nyereményjáték minden előírásnak megfelel-e.
A nyereményjáték akkor minősül promóciós játéknak, ha az ingyenes, tehát a résztvevőktől semmilyen anyagi tétfizetést nem kérünk (utóbbi esetén már szerencsejátékról beszélnénk, amelyre egészen más törvények és bejelentések vonatkoznak).
Játékszabályzat készítése azonban a promóciós nyereményjáték esetén is kötelező, ám a sorsolásnál már közjegyző jelenlétére nincs szükség.